Home Despre noi Staff Contact

Premiile de Excelenta Administratie.ro

Conferinţa Naţională de Management Modern în Administraţie


ADMINISTRATIE PUBLICA CENTRALA
ADMINISTRATIE PUBLICA LOCALA
MULTIMEDIA

Centrul Municipal de Colectare Iasi

Data publicarii: Marti, 27 Februarie 2007 Alte articole din E-Administratie
 

Cetatenii din Mehedinti pot trimite cereri on line catre Consiliul Judetean

Consiliul Judetean Mehedinti impreuna cu EuDiS Mehedinti anunta lansarea primelor servicii on-line pentru cetateni. Aceste servicii sunt disponibile prin portalul www.sejmh.ro.
La doi ani de la demararea proiectului EuDiS de informatizare a administratiei publice din judetul Mehedinti, Consiliul Judetean Mehedinti si EuDiS Mehedinti anunta lansarea primelor servicii on-line catre cetateni, disponibile prin portalul www.sejmh.ro. De asemenea, in luna iulie vor aparea si primele infochioscuri in zonele unde accesul la internet este inca limitat.
Prin structura sa, portalul www.sejmh.ro isi propune sa creeze un mediu de comunicare si colaborare modern si accesibil intre cetateni, agenti economici, turisti si administratia publica locala.
Toate informatiile, mereu actualizate, pot fi gasite acum intr-un singur loc. Cetatenii au acum acces permanent la informatii despre problemele care necesita implicarea autoritatilor locale, dispunand totodata si de o baza de date completa care cuprinde formularele necesare inregistrarii diferitelor cereri. Portalul www.sejmh.ro ofera informatii la zi privind hotararile adoptate de Consiliul Judetean, administrarea bugetului sau programul de dezvoltare economico-sociala. Prin accesarea www.sejmh.ro, potentialii investitori pot gasi informatii despre strategia de dezvoltare, strategie axata in special pe turism, dar si despre oportunitatile ce le sunt oferite.
Pe langa furnizarea informatiilor de interes public, portalul reprezinta cea mai importanta baza de date la nivel judetean. Cei interesati pot gasi aici informatii complete despre localitatile din judet, despre obiectivele turistice si monumentele de cult, precum si liste ce cuprind datele de contact ale celor peste 400 de institutii si firme importante care activeaza in judet, clasificate in functie de domeniul de activitate.
Cea mai insemnata si inovativa functie a portalului o reprezinta insa serviciile on-line (care sunt disponibile in aplicatia GoPro.Net prin modulul Managementul relatiei cu cetatenii, integrat in portal). Accesand sectiunea "acces cetateni", cetateanul poate sa completeze si sa trimita cereri catre Consiliul Judetean. Dupa trimitere, cererea lui este preluata automat de catre un functionar public care se va ocupa de rezolvarea ei. In acest timp, cetateanul poate verifica oricand stadiul de rezolvare a solicitarii.
In prezent sunt disponibile on-line urmatoarele servicii: depunerea de petitii, reclamatii si sesizari de catre persoane fizice si juridice, solicitarea si inregistrarea unei audiente, depunerea on-line a cererilor de emitere a certificatului de urbanism si a cererii de emitere/desfiintare/prelungire a autorizatiei de constructie/desfiintare. Acolo unde este cazul, cetatenii au posibilitatea de a atasa si alte documente sau de a face propriile comentarii. Reprezentantii Consiliului Judetean si-au propus ca pana la finalul anului, sa poata oferi prin portalul www.sejmh.ro o gama completa de servicii publice.
Exista solutii si pentru persoanele care nu au acces la Internet. Dezvoltarea si eficienta serviciilor de e-government depinde de gradul de acces la internet si de dotarea generala IT&C. In primii doi ani EuDiS Mehedinti s-a ocupat de modernizarea infrastructurii IT&C din toate cele 60 de localitati care au semnat cu EuDiS, insa accesul la Internet a ramas problematic in unele regiuni ale judetului.
Este cunoscut si faptul ca Romania sta inca destul de slab la capitolul privitor la numarul de familii din mediul rural care sunt conectate la internet. Unul dintre obiectivele EuDiS este "intarirea legaturilor sociale si eliminarea barierelor geografice si a excluderii sociale prin utilizarea noilor tehnologii si servicii", conform declaratiilor lui Iulian Piriianu, Director General EuDiS Mehedinti.
Prin urmare, pentru a rezolva problema lipsei de acces la Internet in anumite zone, EuDiS propune doua metode:
- Prima este reprezentata de Centrul de Informare pentru Cetatean, in prezent disponibil 7/24. La numarul 0252.321.123 fiecare cetatean poate afla informatii de interes public referitoare la activitatea Consiliului Judetean.
- Cea de-a doua metoda va oferi acces la servicii on line prin intermediul unor infochioscuri de unde cetateanul va putea afla informatii publice si va putea completa si trimite cereri on line catre consiliu. Serviciul va fi pus la dispozitia cetatenilor, gratuit, incepand cu luna iulie a acestui an..
"Prin dezvoltarea serviciilor de e-government ne-am propus simplificarea procedurilor, a reglementarilor, accelerarea demersurilor administrative la nivelul relatiei cu agentii economici, decongestionarea institutiei si cresterea calitatii si eficientei muncii la nivel de functionar public. De asemenea, sunt sigur ca vom raspunde mai eficient cererilor cetatenilor care asteapta o mai mare transparenta din partea administratiei, un serviciu public accesibil, servicii clare si proceduri simple si rapide", explica Constantin Sarbulescu, Presedinte Consiliul Judetean Mehedinti.


Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !

Alte articole din E-Administratie




Newsletter


Editorial
București - falimentul administraţiei locale
kivu_mircea.jpg
Un editorial de Mircea Kivu, publicat în ziarul "România Liberă" Citeste


Analiza
Ghid de Reciclare: Reciclarea se învață!
Să recunoaștem, sortarea și reciclarea deșeurilor pe care le generăm acasă nu face neaparat parte din obiceiurile noastre. Pe de altă parte, este un obicei care se cultivă cu mare grijă în țările europene și nu numai. Reciclarea înseamnă un mediu mai curat și reintrarea unor resurse numite materii prime secundare - adică sticlă, hârtie, metal sau textile reciclate - în circuitul economic. Citeste


Interviu
Luminița Chivu (INCE): "România nu are prea mulți salariați în sectorul public, ci prea puțini în sectorul privat"
chivu_luminita.jpg
Problema României nu este neapărat aceea că sunt prea mulți salariați în sectorul public, ci faptul că sunt prea puțini angajați în sectorul privat și mulți dintre aceștia sunt plătiți cu salariul minim, care este foarte scăzut, a declarat într-un interviu pentru Agerpres, Luminița Chivu, director general al Institutului Național de Cercetări Economice "Costin C. Kirițescu" (INCE), din subordinea Academiei Române. Citeste


Compania saptamanii
Iulian Mangalagiu, BRIKSTON: "Vrem ca şi în 2016 să păstrăm ritmul anilor precedenţi, în care am lansat în medie cinci produse noi pe piaţă"
mangalagiu_iulian.jpg
2016 se anunţă un an foarte important pentru compania Brikston din punct de vedere al extinderii gamei de produse, atât prin completarea paletelor de nuanțe și texturi, dar și prin realizarea unor produse noi, care să ofere calitate superioară la prețuri extrem de competitive. "Ceea ce ne interesează pe noi, la BRIKSTON, în primul rând este calitatea crescută. Investim permanent în tehnologie și punem accent crescut pe inovație. Întotdeauna încercăm să fim în poziția consumatorului atunci când acesta își propune să facă o achiziție de materiale de construcții. Este o alegere pe care nu poți să nu o respecți și să o onorezi", afirmă Iulian Mangalagiu, directorul general al BRIKSTON SA. Citeste


Eveniment
Conferinţa Naţională Urban Concept a reunit la Predeal peste o sută de arhitecți și specialiști din domeniu
urbanconcept_2016_1.jpg
Oameni şi Companii, editorul portalulului EuroUrbanism.ro, a organizat în perioada 17-19 martie, la Predeal, cea de-a XVI-a ediţie a Conferinţei Naţionale Urban Concept- dezvoltare urbană modernă în România. Citeste

agerpres.ro

Semnal Editorial
Raportul anual Administratie.ro 2015 este acum disponibil pentru descărcare gratuită!
Echipa redacţională a portalului Administratie.ro are plăcerea să anunţe finalizarea Raportului anual pe 2015, o sinteză a celor mai importante evenimente, proiecte şi declaraţii de anul trecut în domeniul administrației publice. Raportul Administratie.ro 2015 a apărut ca rezultat al interacțiunii dintre portalul Administratie.ro și cititorii săi, în covârșitoare parte reprezentanți ai instituțiilor publice din România. Citeste

Vizitatori
counter