Home Despre noi Staff Contact

Premiile de Excelenta Administratie.ro

Conferinţa Naţională de Management Modern în Administraţie


ADMINISTRATIE PUBLICA CENTRALA
ADMINISTRATIE PUBLICA LOCALA
MULTIMEDIA

Centrul Municipal de Colectare Iasi

Data publicarii: Marti, 27 Februarie 2007  
 

Restructurare cu premeditare

O restructurare guvernamentala se bazeaza, fata de o simpla remaniere, pe presupunerea ca exista un diagnostic precis al problemei de rezolvat.

O analiza de Alina Mungiu-Pippidi - presedinte executiv Societatea Academica Romana.
La o masina, asta ar insemna identificarea a ce nu merge la motor, dincolo de abilitatea soferului, care poate fi mai mica sau mai mare. Care sunt deci problemele guvernului Tariceanu?
Prima e aceea ca nu are majoritate in Parlament, iar asta nici o restructurare nu o va rezolva, ci doar alegerile. Si cu asta am putea incheia discutia aici, ca restul de fapt nu mai conteaza.
A doua problema este ca nu s-a reusit inca impunerea unui circuit normal al deciziei publice, problema identificata de mult de SAR (www.sar.org.ro), ca si de rapoartele Sigma. Legile arareori pleaca din nevoia de a rezolva probleme, ci sunt promovate din doua motive mari: primul, nevoia de adaptare la legislatia europeana; al doilea, nevoile speciale a felurite grupuri, care obtin prin ordonante exceptii favorabile lor de la legi in vigoare. Desi exista in teorie un compartiment al SGG in care s-au bagat bani Phare pentru a se face planificare reala, acesta ramane un fel de anexa tehnica fara un cuvant real de spus. Deciziile pleaca de unde e puterea in guvern, nu de unde e priceperea, iar consilierii neoficiali ai premierului si ministrilor in cabinete succesive, de la Dorel Sandor la altii mai putin cunoscuti, au un cuvant mult mai mare - si arbitrar - de spus decat oficialii aflati pe circuitul transparent al deciziei. Desi e ilegal sa promovezi legi fara fise de politica publica, din care sa vedem ca impactul lor a fost estimat si ca exista o evaluare bugetara, regula a devenit pur formala si fisele se scriu din burta.
A treia problema este absenta unei evaluari profesionale a sarcinii raportata la resurse. De exemplu, o fi rational sa tot taiem din echipa de la patrimoniu din Ministerul Culturii, lasind vreo cinci inspectori sa ne pazeasca monumentele din toata tara de sacalii care ridica blocuri, in plina campanie de promovare europeana a Romaniei, dar cu mana cealalta sa platim sume exorbitante pentru branduri de prost gust, sau sa inmultim posturile de promovat cultura contemporana din schema MAE, din care mare parte nu va deveni patrimoniu, ci va merge la cos? O sa se rezolve problema asta daca unim educatia cu cultura? Prostii! Mai bine unim Ministerul Muncii cu Educatia, ca altfel nu se vor aduna niciodata la un loc sa discute de ce scoala noastra nu produce oamenii de care avem nevoie pentru dezvoltare economica. Taiatul de posturi si ministere are sens doar daca stii ce sa tai si in ce scop.
A patra problema sta in incapacitatea noastra de a construi un cadru normal de recrutare si promovare. E un mister de ce dam afara pe unul, de exemplu Razvan Ungureanu, si un mister si mai mare pe ce criterii punem pe altul in loc - sau nu - ca e vorba de dl Cioroianu sau de dl Voinescu, ca sa vorbesc doar de cei decenti. Or, asta e catastrofal, pentru ca daca ratiunile pentru care esti numit, avansat si sanctionat nu sunt transparente si profesionale, nici unui ministru sau ambasador nu ii va sta capul la treaba, ci doar la sforarii, ca din alea i se trage si avansarea si decaderea.
In sfirsit, ultima problema este ca nimeni nu are nici un fel de consecinte de suferit daca obiectivele nu sunt realizate si termenele nu sunt respectate. Nu ne putem apuca de autostrazi pentru ca Ministerul Finantelor nu a facut metodologia de finantare; ati auzit sa fi platit cineva pentru asta? O sa se rezolve problema daca punem la un loc Administratia cu Dezvoltarea? Cum? E bizar ca principiile restructurarii nu sunt discutate public, cu argumentele astea, sau cu altele, iar Comisia Europeana nu a primit, cu titlu consultativ, nici un fel de plan de restructurare, pentru ca nu cred ca ar fi de acord cu comasarea Mediului cu Agricultura, de exemplu, ambele avand in subordine cate o Autoritate de Management pentru programe sectoriale diferite, trimise deja la Bruxelles. Nu cumva restructuram nu ca sa rezolvam problemele de mai sus, ci doar ca sa facem ce spun Voiculescu, Geoana, si niscaiva grupuri de interese, care au ajuns la situatia ideala - conduc guvernul fara sa intre in el? Nu pot sa cred!


Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !

 




Newsletter


Editorial
București - falimentul administraţiei locale
kivu_mircea.jpg
Un editorial de Mircea Kivu, publicat în ziarul "România Liberă" Citeste


Analiza
Ghid de Reciclare: Reciclarea se învață!
Să recunoaștem, sortarea și reciclarea deșeurilor pe care le generăm acasă nu face neaparat parte din obiceiurile noastre. Pe de altă parte, este un obicei care se cultivă cu mare grijă în țările europene și nu numai. Reciclarea înseamnă un mediu mai curat și reintrarea unor resurse numite materii prime secundare - adică sticlă, hârtie, metal sau textile reciclate - în circuitul economic. Citeste


Interviu
Luminița Chivu (INCE): "România nu are prea mulți salariați în sectorul public, ci prea puțini în sectorul privat"
chivu_luminita.jpg
Problema României nu este neapărat aceea că sunt prea mulți salariați în sectorul public, ci faptul că sunt prea puțini angajați în sectorul privat și mulți dintre aceștia sunt plătiți cu salariul minim, care este foarte scăzut, a declarat într-un interviu pentru Agerpres, Luminița Chivu, director general al Institutului Național de Cercetări Economice "Costin C. Kirițescu" (INCE), din subordinea Academiei Române. Citeste


Compania saptamanii
Iulian Mangalagiu, BRIKSTON: "Vrem ca şi în 2016 să păstrăm ritmul anilor precedenţi, în care am lansat în medie cinci produse noi pe piaţă"
mangalagiu_iulian.jpg
2016 se anunţă un an foarte important pentru compania Brikston din punct de vedere al extinderii gamei de produse, atât prin completarea paletelor de nuanțe și texturi, dar și prin realizarea unor produse noi, care să ofere calitate superioară la prețuri extrem de competitive. "Ceea ce ne interesează pe noi, la BRIKSTON, în primul rând este calitatea crescută. Investim permanent în tehnologie și punem accent crescut pe inovație. Întotdeauna încercăm să fim în poziția consumatorului atunci când acesta își propune să facă o achiziție de materiale de construcții. Este o alegere pe care nu poți să nu o respecți și să o onorezi", afirmă Iulian Mangalagiu, directorul general al BRIKSTON SA. Citeste


Eveniment
Conferinţa Naţională Urban Concept a reunit la Predeal peste o sută de arhitecți și specialiști din domeniu
urbanconcept_2016_1.jpg
Oameni şi Companii, editorul portalulului EuroUrbanism.ro, a organizat în perioada 17-19 martie, la Predeal, cea de-a XVI-a ediţie a Conferinţei Naţionale Urban Concept- dezvoltare urbană modernă în România. Citeste

agerpres.ro

Semnal Editorial
Raportul anual Administratie.ro 2015 este acum disponibil pentru descărcare gratuită!
Echipa redacţională a portalului Administratie.ro are plăcerea să anunţe finalizarea Raportului anual pe 2015, o sinteză a celor mai importante evenimente, proiecte şi declaraţii de anul trecut în domeniul administrației publice. Raportul Administratie.ro 2015 a apărut ca rezultat al interacțiunii dintre portalul Administratie.ro și cititorii săi, în covârșitoare parte reprezentanți ai instituțiilor publice din România. Citeste

Vizitatori
counter